Halverwege de Outdoor.. Halverwege mijn reis... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annet Bolk - WaarBenJij.nu Halverwege de Outdoor.. Halverwege mijn reis... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annet Bolk - WaarBenJij.nu

Halverwege de Outdoor.. Halverwege mijn reis...

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

26 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heejj All of you!

Had beloofd na het weekend weer een stukje te schrijven, dus bij deze. Het is hier nu 20:16, begreep net op MSN dat het bij jullie over 7 is, komt dus doordat in NL de klok verzet is en hier niet.. wij lopen dus nu een uurtje voor op jullie. :)

We zitten middenin de outdoor, de students hebben eerst 3 weken 'orientation' gehad en zitten nu 2 weken in 'adventure'. Er zijn 7 groepen, op 7 verschillende plaatsen. Als sportinstructeurs doen wij elke dag een First Aid exercise met ze, de ene dag moeten we daarvoor de berg op (Constantie Nek, de achterkant van de Tafelberg) waar ze een 'fractured knee' en 'dislocated shoulder' moeten behandelen. Als we een dag niet de berg op moeten, doen we de First Aid opdracht bij Zandvlei tijdens het kanoen, waar de studenten mond-op-mondbeademing moeten laten zien.

's avonds hebben we vaak vrij en doen we eigen dingen, maar soms zijn we te moe en gaan we het liefst ons bed in.

Afgelopen dinsdag had ik mijn eerste training bij de University of Capetown. Keeperstraining wel te verstaan. Het was niks vergeleken bij de keeperstraining in NL, maar zo slim als ik ben heb ik er maar niks over gezegd en het maar uitgevoerd. De andere keepster was een meisje uit Zweden (23), die net weer de handschoenen uit de wilgen had gehaald. De keeperstraining was meer moe van het rennen naar de ballen, dan wij in de goal.
Dacht ik dat ik moest trainen op een hobbelig zanderig veld of iets dergelijks.. de university beschikt gewoon over een mooi kunstgrasveldje!! Helaas had ik een korte broek aan dus mn benen zien er niet heel erg mooi meer uit.

Njaa het was een leuke ervaring en het leuke, je doet ook meteen nieuwe contacten op. Donderdag speelden ze een oefenwedstrijd en de trainster nodigde ons uit om te komen, immers ze hadden nog niet genoeg speelsters voor de competitie. We waren donderdag wat verlaat, omdat we uit de bergen kwamen en we dan afhankelijk zijn van de snelheid van lopen van de groep studenten. Bij aankomst kregen we meteen een shirt in handen gedrukt.. neej, geen keepersshirt maar een voetbalshirt.. de trainer vroeg: "can you play".. ik zei ja, als het maar niet in de defense is.. haha.. Ze zette me mid-mid.. Mesjogge..dat had ik niet verwacht.. Mjaa proberen dan maar.. Het ging me aardig af.. Het niveau van spelen is niet te vergelijken met HZVV Dames1..maar dat is natuurlijk ook een topteam, daar kunnen weinigen tegenop. Heb 90 minuten lang gespeeld.. helaas met 4-3 verloren.. had de 4-4 op mn schoen maar 1 op 1 met de keeper faalde ik :( Na de wedstrijd kwamen beide teams bij elkaar, om en om in een cirkel... ik vond het erg indrukwekkend want er werd door de aanvoerdster van de tegenstander gebeden tot God.. we bedankten Hem voor dingen zoals de prachtige dag, voor de mogelijkheid dat wij voetbal konden spelen en dat de wedstrijd blessure vrij geeindigd was.. Zoiets kunnen we ons in NL echt niet voorstellen. Aanstaande donderdag wederom een wedstrijd.. ook ik mag weer meedoen, en kijk er nu al naar uit. Dan zullen we ook foto's maken, afgelopen donderdag de camera in de auto laten liggen :( Jaja.. dat kan nog in dit gedeelte van Kaapstad! ;)

Uhmm verder, wat heb ik verder nog gedaan naast hiken en kanoen.. Uhm omdat we zaterdag vrij waren op vrijdag gebraaid en met Mr Flowers naar de kroeg geweest... Hier is het normaal dat je thuis indrinkt en dan vervolgens met alcohol achter het stuur stapt.. de Politie doet er ook niks aan. Na een hevige discussie met Mr Flowers over het feit dat ik niet bij hem in de auto wilde stappen, uiteindelijk besloten dat Ruth zou rijden en in de kroeg Cola zou drinken. Hij vond het maar stom, maar Ruth en ik waren er onderling over uit. Onderweg mn ogen uitgekeken, je ziet echt gewoon slingerende auto's op de weg, die dan ook nog eens volgepropt zit met 6 of 7 mensen.. Ook mobiel bellen mag hier.. als de politie je ziet, gaan ze achter je aan de met de sirene en roepen ze om "Please, lay down your phone.." omdat je je schaamt legt men dan uiteindelijk de telefoon neer..maar meer doet de politie er ook echt niet aan..hetzelfde geld met de gordel..niemand draagt die hier..alleen als de politie het hard omroept over de weg, dan doet men hem om. Er wordt hier zowel links als rechts ingehaald, echt asociaal gewoon! Mja ander land, andere regels.

Zaterdag zijn we naar Clifton geweest, een erg rijk plaatsje van Zuid-Afrika. Gordon heeft hier zijn 2e huis. Er zijn 4 prachtige stranden, 1 voor nudisten, 1 voor verliefde mannen, 1 voor alternatievelingen..en een voor 'normale' mensen.. nu is het natuurlijk makkelijk te bedenken waar wij zijn geweest, de 1e ;) hahah.. Het was echt fantastisch..heerlijk aan het strand gelegen in de zon, niet gezwommen want het water komt van de zuidpool en was echt TE koud om in te zwemmen!

Zaterdagavond naar Grand West geweest, een ontzettend groot entertainment park met alles wat je maar kunt verzinnen wat betreft entertainment. We zijn naar een ijsdisco geweest, een disco op schaatsen op een ijshockey baan. Dacht dat Afrikanen niet konden schaatsen, maar dat viel dus even tegen, zo.. die kunnen wat op ijshockey schaatsen zeg! Erg leuke avond gehad.

Zondag weer gehiked, Reuben (andere sportinstructeur) had de doop van zn zoon en kon niet mee, dus wij met zn 2en geweest. Bovenop de berg was het erg koud.. de wolken dreven gewoon voorbij en we moesten ons warm houden met een deken, totdat de studenten ook de top hadden bereikt..

Afgelopen weken was het hier ontzettend mooi weer.. 30 graden en dan lieg ik niet.. :) vannacht was het echt onstuimig slecht..hele nacht onweer en regen, ook vandaag een slechte dag.. weet niet wat er voorspeld is voor de komende dagen, afwachten dus..

Ik ben op de helft van mijn reis, ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin, maar weet wel dat het nu snel zal gaan en moet dus extra genieten van alles wat nog komen gaat.
Ik ben wel ontzettend moe, slaap niet heel goed s nachts en de dag begint op tijd met breakfast @ 07:00. Ook fysiek is het soms best pittig, het sloopt me.. maar het komt helemaal goed.. ik weet zeker dat ik vol energie terug kom in Nederland! :)

Ik heb wat foto's bijgevoegd.. ga nu weer terug naar mijn kamer.. nog ff gezellig doen met Roetie! :) Tot snel!

Mis jullie!

Liefs,

Annet

  • 26 Oktober 2009 - 18:55

    Frank:

    He Annet, heb je net al even gesproken op MSN. Dat blijft toch leuk he.
    Blijft idd een erg bijzondere ervaring om zo ver weg te zitten, maar wel heel gaaf.
    JE hebt weer veel gedaan en veel meegemaakt.

    Heel veel succes en plezier nog en geniet er goed van. Nu je over de helft bent, gaat de tijd inderdaad erg snel. Heb ik zelf ook ervaren.
    xx Frank

  • 26 Oktober 2009 - 20:57

    Antje Veld:

    Hoi Annet Erg fijn om weer wat tehoren. Wat gaat de tijd toch snel he. Al weer de helft er opzitten.hET LIJKT MIJ OOK MOOI OM AL DIE indrukken mee te maken.Geniet er nog maar even lekker van. Voordat je het weet is het weer voorbij. Zorg wel goed voor je zelf. Liefs Oma Veld.

  • 27 Oktober 2009 - 08:00

    Erna:

    Haai Annet,

    wat een verhalen weer, erg leuk om te lezen wat je allemaal gedaan en beleefd hebt!

    Jammer dat je benen er niet meer zo mooi uit zien :-)

    Veel plezier, geniet nog van alles en rustig aan!

    Groetjes,
    Erna

  • 27 Oktober 2009 - 08:42

    Broertje:

    he annet super leuke berichtjes en ben reuze benieuwd naar alle fotos veel plezeier nog daaro groeten marko en alice

  • 27 Oktober 2009 - 17:19

    Ina En Tinus:

    Hallo meidie, we zijn net terug van een weekendje weg naar Nijmegen dus geen tijd gehad voor internet, nu heb ik je verhaal weer gelezen, en wat weer een belevenissen, super.
    We zijn echt trots op je dat het allemaal zo goed gaat.

    Liefs Pap en Mam


  • 27 Oktober 2009 - 20:33

    Tineke:

    Mop, wat klinkt dit allemaal geweldig!! Ben ontzettend jaloers!! Super zeg! Ik was toch te nieuwsgierig naar hoe het je beviel maar ik ben weer helemaal gerustgesteld! Geniet er nog even heeeeeel erg veel van want je hebt helaas wel gelijk over dat het 2e deel altijd het snelst gaat!

    dikke kus!

  • 27 Oktober 2009 - 22:17

    Anita:

    Hi meis,

    Wat weer veel beleefd zeg! Vergeet je ook niet om af en toe een beetje te relaxen... Wel super gaaf wat je daar allemaal beleefd! Ik zou zeggen plan ook zeker nog een paar relaxdagen in en geniet zoveel je kan...
    Hier alles goed! Vanaf deze week ben ik 2,5 dag aan het werk als gymjuf in Assen, voorlopig voor de komende 3 weken! Leuk leuk!

    Take care!

    Dikke kus

  • 28 Oktober 2009 - 17:38

    Simone:

    Hey

    Dat klinkt allemaal goed. Geen wonder dat je de tijd snel vindt gaan, je doet daar heel wat.
    Als we het zo lezen kunnen we een topfitte Annet terug verwachten haha.

    Gr Sim en Sam

  • 30 Oktober 2009 - 08:55

    Jill:

    He butt, alweer een weekje voorbij. Time flies when youre having fun, en dat heb je!! Nou geniet nog even extra van je laatste twee weekjes en vergeet inderdaad ook niet om af en toe eens te relaxen he!!!

    liefs Jill

  • 30 Oktober 2009 - 09:49

    Alberdine:

    Hey Hoi,
    Super leuk om telkens je verhalen te lezen!! Word er jaloers van.. haha.
    Ja nu gaat het idd snel.. Geweldig deze ervaring!! Geniet nog de komende tijd en tot snel!!
    Dikke Kus Alberdine

  • 30 Oktober 2009 - 16:36

    Rianne:

    Hé hoi,

    Wat een prachtige ervaringen allemaal!! Super gaaf:) Wat een mooie voetbalkleding trouwens hihi.. Lekker genieten nog even!! Voor je het weet is het inderdaad voorbij.. Maar dan heb je natuurlijk nog die geweldige herinnneringen.. Hier gaat ook alles goed!!

    Liefs Rianne

  • 30 Oktober 2009 - 22:51

    Geke:

    Hoi Annet heb eindelijk weer even de kans om achter de computer plaats te nemen. Jan is aan het kaarten in de kantine en Danny zit met een maat tv te kijken en Chantal is naar het mega piratenfeest dus zodoende.Hoe is het daar al een beetje heimwee of valt dat mee. Zo te horen heb je het wel erg gezellig daar.Morgen een feestavond van het damesteam hebik erg veel zin in, maar dat weet je wel dat ik wel van feesten hou. Nou Annet dat was ie weer ga nog even proberen om iets voor Jan op zijn nieuwe telefoon te zetten, hoop dat dat lukt. Groetjes van de Dekkertjes

  • 05 November 2009 - 16:23

    Judith:

    Geniet maar lkkr meid!!!
    Als je terug bent, draai je zo weer mee in het 'gewone' leven dus neem het er nog even van!
    Pas goed op jezelf!!

    Liefs Judith.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Annet

Hoi, Dit blog bestaat al behoorlijk lang.. toen ik 22 was begon ik met stukjes schrijven, toen ik de eerste keer alleen richting Zuid-Afrika ging... Nu krijgt deze blog een nieuwe wending.. Ik ga het, zolang ik het leuk vind en er tijd voor heb, weer oppakken.. Schrijven voor jullie "thuis" blijvers, als ik naar de andere kant van de wereld verkas... Ik ga namelijk (tijdelijk) emigreren/verhuizen, hoe je het ook maar wilt noemen, naar de Arabische Emiraten, i.v.m. een nieuwe baan bij Hamilton Aquatics in Dubai. Na 8 jaar fulltime MBO Sport & Bewegen, single zijn en nog wonend in een huur appartement had ik zin in een nieuw avontuur. Zin om de wereld in te gaan, even weg uit Nederland, nieuwe dingen doen, leren & ervaren, een nieuwe taal, andere cultuur etc. In eerste instantie wilde ik met mijn spaargeld richting mijn geliefde continent Afrika, waar ik een aantal contacten had opgedaan de laatste jaren met het plan om 'iets goeds en nuttigs' te gaan doen.. Toen kwamen er ineens betaalde banen voorbij, net zoals wanneer je schoenen checkt op Internet en die cookies er dan voor zorgen dat die schoenen je vervolgens elke dag in de banner aan het zijkant van je scherm achtervolgen.. dat dus.. Banen ten overvloede zag ik.. ik heb toen gesolliciteerd op ik denk wel 10 functies en na een aantal sollicitaties had ik ineens de keuze uit 4 banen... Curacao, Malawi, Singapore & Dubai. Uiteindelijk, na veel wikken & wegen, is mijn besluit gevallen op Hamilton Aquatics, een professioneel bedrijf met veel mogelijkheden de komende jaren en baaninhoudelijk de meest leuke uitdaging.. :) Inmiddels zijn de voorbereidingen achter de rug en is het inpakken begonnen, ik vertrek namelijk aanstaande woensdag! :) Ik heb er ontzettend veel zin in, kijk uit naar deze kans en het opbouwen van een (tijdelijk) nieuw leven. Ciao, Annet

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 17066

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Wereldreis januari t/m juni

02 Oktober 2009 - 14 November 2009

Vrijwilligerswerk en reizen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: