Nog even voordat we op vakantie gaan... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annet Bolk - WaarBenJij.nu Nog even voordat we op vakantie gaan... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annet Bolk - WaarBenJij.nu

Nog even voordat we op vakantie gaan...

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

14 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heey allemaal!

We gaan op vakantie! en daarom nog even snel een stukje schrijven, want de komende dagen heb ik daar geen tijd voor.

Ik zal beginnen bij vrijdag, we zouden gaan stappen in Longstreet. We vertrokken rond 10 uur s avonds richting het centrum van CapeTown. Op de Academy wilde de auto al moeilijk starten, echter het is een oldtimer en jaa dan kan dat weleens voorkomen dachten we.. we moesten nog even tanken dus daarheen gereden, daar weer de auto gestart en vervolgens de snelweg opgegaan richting het centrum (+- 30 min. rijden). Na ongeveer 10 minuten op de snelweg te hebben gereden valt ineens de accu uit... ruth de auto snel op de vluchtstrook geparkeerd..voor zover het een vluchtstrook is..echt heel smal hier de ruimte tussen de vangrail en de snelweg.. shitt.. geen accu meer.. hij wilde gewoon niet starten.. ik wilde checken of we nog licht hadden aan de achterkant en of we dus te zien waren, want t was behoorlijk gevaarlijk zo dicht langs de snelweg maar ik mocht van ruth absoluut de auto niet uit en de deuren moesten op slot blijven. Twas pikkedonker en best even een eng moment.. maar alles is gelukkig goed gekomen. Ruth kende een man (Worcie) die een eigen takelbedrijf heeft en die heeft ons opgehaald en de mooie Oldtimer van Ruth gesleept tot de Academy. Daar ging ons avondje stappen.. Toen maar op tijd op bed gegaan. Zaterdag de hele dag toezicht gehouden bij het zwembad, daar was een booking van een voetbalverening die het seizoen afsloten met een gezellige dag en gebruik maakte van de faciliteiten hier op de academy.

Zaterdagavond een braai gehad. Erg gezellig :) Zondag zijn we vroeg vertrokken, want we gingen naar Cape Point en Cape the Good Hope. Echt een fantastisch gevoel als je op 1 van de meest zuidelijke puntjes van de wereld staat! Het was er wel erg koud.. de Indische en de Atlantische oceaan komen er samen. We zijn teruggereden via Chapman's Peak, dat is 1 van de mooiste kustroutes van de wereld en jaa dat kan ik beamen.. het was werkelijk geweldig! Wat een mooi stuk natuur! Uiteindelijk zijn we gestopt in Houtbay waar we lekker chips (patat) hebben gegeten.

het weer is hier super wisselvallig, de ene dag is het erg warm en de andere dag regent het de hele dag en is het een temperatuur van 19 graden, wat hier behoorlijk fris is.

Maandag weer gewoon werken.. Om 5 uur aerobics, om 7 uur ontbijten en om 9 uur beginnen met werk. Ik was echter ziek die dag.. het constant veranderen weer en temperatuur doet me niet veel goeds.. twas een lichte voorhoofdsholte onsteking en ben daarom ook vroeg op bed gegaan met medicijnen van Ruth.

Gisteren was het fantastisch weer, maar liefst 27 graden. Met Ruth en Ruben (baas van Ruth) hebben we de Table Mountain beklommen, we zijn niet met de kabelbaan naar boven gegaan maar dmv van hiking. 1.5 uur naar boven en ruim een uur terug. Tot nu toe was dit echt het zwaarste wat ik ooit in mn leven heb gedaan tot nu toe.. allemachtig, ik dacht echt dat ik het niet ging halen.. zooo zwaar.. Eindelijk bovenop was dit wel het allermooiste uitzicht ooit! We stonden met ons hoofd in de wolken, fantastisch!

Gisteravond hebben we ons avondje rlxt ingevuld, we zijn naar de bios gegaan. Op dinsdagavond kost een kaartje 10,5 Rand wat omgerekend in NL ongeveer 1 euro is. Het is goed voor mijn Engels want hier is er bij de film geen ondertiteling..

Vandaag gaan we dus op vakantie. Voor Ruth is het ook de 1e vakantie van dit jaar..We gaan 4 dagen reizen door Western Cape. We gaan naar George en via Oudshoorn weer terug. Ook vandaag belooft een mooie dag te worden, 31 graden. Vanaf morgen gaat het weer regenen.

Volgende week gaan we op outdoor de studenten doen dat 2 weken lang. Wij lopen elke dag met een andere groep de berg op naar de 1e stop, wederom voor mij een pittige week want dat lopen op de berg ben ik niet gewend. Echter, hoe vaker ik het doe hoe makkelijker het zal worden denk ik.

Kesmon, om even terug te komen op jouw vraag.. ik slaap hier wel op een bed, en op een matras maar die is erg hard. Het bed is echter niet zo luxe en mooi als die van jou denk ik, maar ik hoef gelukkig niet zoals jouw papa op de grond te slapen.

Ik heb wat foto's bijgevoegd, ze staan nu op de computer omdat de memorycard op de camera vol was. dus ik kan er nu een paar bijvoegen.

Bedankt voor al jullie reacties. Ik vind ze erg leuk om te lezen. En ook de voetbaluitslagen natuurlijk.. zo blijf ik een beetje bij :-)

Nou rustig aan met zijn allen.. na het weekend zal ik weer proberen te schrijven!

Liefs,

Annet




  • 14 Oktober 2009 - 06:57

    Alice:

    Hey Annet,

    Geweldig om te lezen wat je allemaal al gedaan en gezien hebt!!! Veel foto's maken, dan kunnen wij misschien ook nog een beetje meegenieten van al het mooi's daar!!
    Veel plezier op jullie vakantie!!

    Wij gaan deze week verhuizen!!! Het begint er nu echt op te lijken. We zijn bezig met de laatste dingetjes en ondertussen elke keer al wat spulletjes meenemen uit ons andere huisje!
    Zaterdag gaat de bestrating erin. Fokko komt ook helpen, zijn we wel blij mee!!

    Veel plezier daar, geniet ervan!! Ik zie weer uit naar het volgende verhaal van je!!

    xx Alice (en Marko)

  • 14 Oktober 2009 - 07:12

    Alice (zwemschool):

    Hoi Annet,

    Wat een avonturen. Wie had dat van jou gedacht! helemaal leuk om je avonturen te lezen! geniet van de weken die je nog te gaan hebt en plan zoveel mogelijk leuke/onvergetelijke dingen in!

    Groetjes Alice

  • 14 Oktober 2009 - 11:09

    Anita:

    Hi meid,

    Wat leuk om te lezen en te zien wat je allemaal beleefd! Echt geweldig! Geniet van je paar dagen vakantie!
    Hier alles goed, deze week weer ff invallen als gymjuf hier in Assen, gister in Meppel bij het speciaal onderwijs... Echt leuk om te doen! Verder gaat alles z'n gangetje en groeit Sophie heel goed... afgelopen week voor het eerst haar fruithapje... heel lkkr vond ze het niet maar ik heb wel gelachen om haar gezichtsuitdrukking toen ze het fruit in haar mond had!
    Pas goed op jezelf en geniet van alles wat je doet!

    Liefs van ons

  • 14 Oktober 2009 - 11:40

    Rianne:

    Hé Annet,

    Leuk om even weer wat te lezen!! Fijn dat je het er goed naar je zin hebt.. Lekker genieten van je vakantie!:) Hoop gauw weer wat te lezen.

    Liefs Rianne

  • 14 Oktober 2009 - 20:01

    Erna:

    Hoi Annet,

    leuk om je verhalen te lezen! Je wordt ook cultureel geschoold als ik het zo lees :-).
    Geniet van je vakantie. Even niet opstaan om vijf uur...

    Veel plezier!
    Groetjes,
    Erna

  • 15 Oktober 2009 - 07:07

    Antje Veld.:

    Hoi Annet. Leuk om weer iets van je te horen. Je zit wel heel ver weg maar dan is het net of je wat dichterbij bent.Dat was wel heftig zeg allemaal wat je mee gemaakt hebt. Nu ken ik Ruth ook een beetje zo van de foto. Ik wens jullie een fijne vakantie toe en doe maar voorzichtig. Liefa Ona.

  • 17 Oktober 2009 - 07:42

    Anneke En Lucas:

    hoi Annet, Gaaf zeg zo'n
    reis, leuk je verhalen zo te volgen, wij blijven lezen en genieten he groetjes van de boeten

  • 17 Oktober 2009 - 10:12

    Jill:

    He butt!! Leuk om de fotos te zien, zo wordt het toch wat realistischer voor ons he! Ik hoop dat je 4daagse vakantie leuk was en je veel leuke dingen hebt gezien. tot horens!
    -x-

  • 18 Oktober 2009 - 08:39

    Eddy:

    Heey hoi,

    Het is zeker leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, dit neem je zeker de rest van je leven mee. Geniet er met volle teugen van zou ik zeggen. Lekker genoten van je vakantie en dan nu kun je nu weer volop aan het werk.
    Even een kleine update van "ons" team. Na twee nederlagen hebben we eindelijk weer eens gewonnen vandaag van Schoonebeek. De wedstrijd tegen Drenthina van vorige week hebben we jammer genoeg met 3-2 verloren. We hebben 20 zeker 20 kansen gehad en zij hooguit 5. We staan nu op een keurige 6e plaats met 3 punten achter de nummer 3.

    CUL8R.
    Eddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Annet

Hoi, Dit blog bestaat al behoorlijk lang.. toen ik 22 was begon ik met stukjes schrijven, toen ik de eerste keer alleen richting Zuid-Afrika ging... Nu krijgt deze blog een nieuwe wending.. Ik ga het, zolang ik het leuk vind en er tijd voor heb, weer oppakken.. Schrijven voor jullie "thuis" blijvers, als ik naar de andere kant van de wereld verkas... Ik ga namelijk (tijdelijk) emigreren/verhuizen, hoe je het ook maar wilt noemen, naar de Arabische Emiraten, i.v.m. een nieuwe baan bij Hamilton Aquatics in Dubai. Na 8 jaar fulltime MBO Sport & Bewegen, single zijn en nog wonend in een huur appartement had ik zin in een nieuw avontuur. Zin om de wereld in te gaan, even weg uit Nederland, nieuwe dingen doen, leren & ervaren, een nieuwe taal, andere cultuur etc. In eerste instantie wilde ik met mijn spaargeld richting mijn geliefde continent Afrika, waar ik een aantal contacten had opgedaan de laatste jaren met het plan om 'iets goeds en nuttigs' te gaan doen.. Toen kwamen er ineens betaalde banen voorbij, net zoals wanneer je schoenen checkt op Internet en die cookies er dan voor zorgen dat die schoenen je vervolgens elke dag in de banner aan het zijkant van je scherm achtervolgen.. dat dus.. Banen ten overvloede zag ik.. ik heb toen gesolliciteerd op ik denk wel 10 functies en na een aantal sollicitaties had ik ineens de keuze uit 4 banen... Curacao, Malawi, Singapore & Dubai. Uiteindelijk, na veel wikken & wegen, is mijn besluit gevallen op Hamilton Aquatics, een professioneel bedrijf met veel mogelijkheden de komende jaren en baaninhoudelijk de meest leuke uitdaging.. :) Inmiddels zijn de voorbereidingen achter de rug en is het inpakken begonnen, ik vertrek namelijk aanstaande woensdag! :) Ik heb er ontzettend veel zin in, kijk uit naar deze kans en het opbouwen van een (tijdelijk) nieuw leven. Ciao, Annet

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 17061

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Wereldreis januari t/m juni

02 Oktober 2009 - 14 November 2009

Vrijwilligerswerk en reizen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: