De 1e dag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annet Bolk - WaarBenJij.nu De 1e dag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annet Bolk - WaarBenJij.nu

De 1e dag

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

03 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heeey allemaal.

Hier mijn 1e stukje vanaf de andere kant van de wereld! :)

Ik zal beginnen bij het begin, rond half 6 vrijdagmorgen weg uit Hoogeveen..Oma en papa brachten mij weg.. vlot naar Schiphol gereden, dus we waren daar rond half 8. Auto geparkeerd en met de koffer naar de balie.. Hmm toch wel beetje kriebels hoor.. Ik in de rij bij de balie, was mijn koffer te zwaar.. Ik nog zeggen dat het voor 6 weken was, maar nee hoor ze hadden wel een beetje speling maar geen 4,5 kilo. Dus ik moest er minimaal 2,5 uithalen.. terug naar pap en oma.. hmm jaa wat moet je er dan uithalen? Spijkerbroek en 2 shirtjes dan maar.. verder wat kleren, ondergoed en het potje pindakaas en pakje hagelslag in mijn handbagage gestopt en weer proberen.. En jaa hoor..toen was het goed en mocht ik de koffer achterlaten..

Toen even koffie gedronken, want ja we waren ruim op tijd.. Ondertussen moest ik wel 4x naar de wc.. zal vast en zeker betekend hebben dat ik zenuwachtig was..Na het koffie leuten nog even op het Panaroma dak gekeken en rondgelopen.. toen rond 9 uur naar de Douane gelopen waar papa en oma achterbleven.. Hmm.. nu gaat het echt gebeuren.. :D Door de douane, meteen doorgelopen naar de Gate. Daar weer een lange rij, toen Anita mij nog even belde en me nog even wat moet in sprak.. TNX.. :D Daarna moest mijn handbagage door de scanner en ik door het detectiepoortje.. Ik was okee.. maar wat denk je van mijn tas? Hmm.. die vrouw moest er even in kijken zei ze: "Deze mag niet mee mevrouw".. staat ze daar met het potje pindekaas.. :( Balen.. Mjaa is niet anders..

De vlucht was verder goed, erg rlxt vliegtuig.. Geen Boeing Pap ;) maar wel genoeg ruimte en voor iedereen een eigen tv met afstandbediening en keuze uit honderden films, muziekzenders, tv programma's , spelletjes en talencurssussen.. Heb in het vliegtuig mijn Engels en Frans een beetje opgehaald.. :D Verder film gekeken, lezen en slapen.. Ik zat wel bij een raam, maar helaas boven de vleugel en heb niet heel veel kunnen zien..

Om 9 uur kwam ik aan in Cape Town, waar Ruth en Richard me stonden op te wachten, nadat ik langs de douane was geweest en Hollandse Euro's had gewisseld in ZuidAfrikaanse Rand..

De terugweg was donker, dus heb weinig kunnen zien.. wel even langs de Drive Thru geweest een 6-pack savanna en 3 flessen Smirnoff Ice opgehaald.. 's avonds met zn 3en nog even zitten kletsen en toen rond 1 uur slapen.

Om 7 uur er alweer uit, anders geen ontbijt. Daarna gaf Ruth mij een kleine rondleiding en toen om 9 uur gingen we met de studenten zwemmen.. je moet je voorstellen..130 meiden van rond de 20, waarvan er 100 niet kunnen zwemmen.. Wat een gegil en gelach.. errug leuk..

Verder is het hier warm.. vanaf s ochtends 7 uur tot 6 uur s avonds.. daarna wordt het echt fris.. lange broek en vest is dan wel nodig..

Vanmiddag zijn we naar National Park in Cape Town geweest, met de oldtimer van Ruth.. Fantastisch, links rijden.. stuur aan de rechterkant.. rotonde om links.. etc.. Best wel raar allemaal.. In National Park Capetown hebben we pinquins gespot.. vet raar want ik dacht namelijk dat die op de zuidpool leefden in koude gebieden..maar Afrikaanse pinquins dus niet..

Net gegeten.. ik moet zeggen het eten valt me tot nu toe nog niet tegen.. het is niet super lekker, er zit veel minder smaak aan het eten dan in Nederland, maar ik zal hier niet verhongeren, tenminste wat ik toe nu toe heb mogen eten..

Vanavond gaan we stappen.. Richard neemt ons mee naar een discotheek.. ik ben benieuwd want hij zegt dat we er weleens de enige blanken kunnen zijn..:)

Nou, lang verhaal, dus jullie blij dat ie afgelopen is denk ik! :) Ruth heeft kantoortje hier ook opgeruimd..dus tijd om te stoppen.. Lekker douchen..

Tot gauw!

Liefs,

Annet

  • 03 Oktober 2009 - 18:29

    Antje Veld.:

    Hoi Annet. Blij dat je goed overgekomen bent. Dus je hebt geen Pindakaas op je brood. Ik neem morgen een broodje pindakaas en dan denk ik wel aan je. Fijn om iets van jou gehoord te hebben Tot de volgende keer. Liefs oma Veld.

  • 03 Oktober 2009 - 19:23

    Selina En Jannie:

    hoi annet
    nou je bent er nog maar net en al een hele ervaring rijker we hopen dat het lukt met de zwemles vooral zo.n grote
    groep geniet er van
    groetjes

  • 03 Oktober 2009 - 22:41

    Elza:

    He Annet,
    Hebben ze daar geen pindakaas te koop? Dat zou raar zijn.......ze hebben het zelfs in de rimboe van Suriname. Leuk om je verhaal te lezen.Geniet ervan!groetjes Elza

  • 04 Oktober 2009 - 11:23

    Lucas En Anneke:

    He annet, dat krijg je van die nederlanders die alle hollandse dingen mee willen nemen. Eigen schuld, nu ja dan maar brood met afrikaans beleg, vult ook wel. Geniet ervan en veel plezier Groetjes van de boeten

  • 04 Oktober 2009 - 16:09

    Ina Bolk:

    Hallo meid, fijn dat je reis goed verlopen is.
    Geniet ervan, en we hebben gewonnen en staan met HZVV op een gedeelde 3de plaats.

    Liefs Tinus en Ina

  • 04 Oktober 2009 - 17:34

    Herman:

    Hey Annet,

    Klinkt goed allemaal! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen in de komende weken! Geniet ervan en hou je taai.

    Groetjes Herman

  • 05 Oktober 2009 - 08:14

    Erna:

    Hoi Annet, heb de site gevonden hoor!
    Mooi dat je een goede reis hebt gehad en leuk om je belevenissen te lezen.
    Veel plezier nog!
    Groetjes, Erna

  • 05 Oktober 2009 - 09:15

    Judith:

    Hi Bolkie,
    En nu genieten!! Laat het een periode uit je leven worden, waar je straks met een goed gevoel op terug kunt kijken. Pas goed op jezelf!!
    lfs Judith.


  • 05 Oktober 2009 - 10:47

    Jill:

    Hee butt!

    Fijn om te horen dat je goed bent overgekomen! Wel een luxe dus in je vliegtuig hahah!
    Nou geniet er van en maak er iets moois van!

    Liefs mij

  • 05 Oktober 2009 - 10:49

    Marko Bolk:

    He annet super leuk verhaaltje zo te horen heb je het al goed naar de zin veel succes en de groeten van alice en marko

  • 05 Oktober 2009 - 14:57

    Greta:

    Hoi. Annet. ik zal je reis volgen. Veel plezier en doe Ruth de groetjes van mij. Greta

  • 06 Oktober 2009 - 11:43

    Simone:

    Zo te horen bevalt het je daar gelijk goed. Mooi! Wij zullen zeker je verhalen blijven volgen. Zo blijven we op de hoogte van je belevenissen.

    Gr Sim/Sam

  • 07 Oktober 2009 - 07:15

    Eddy:

    He hoi "vakantieganger",

    Goed om te lezen dat de reis goed is verlopen.

    De brief vonden de meiden super, geeft toch het idee dat je een beetje bij bent

    Ik weet niet of Judith al een berichtje heeft gfestuurd omtrent het verslag van de wedstrijd van zaterdag.
    We hebben verloren met 4-1. Details zal ik overlaten aan Judith.
    Het was zeker geen slechte wedstrijd, ze bleven voetballen ondanks "rare" beslissingen van de scheids.

    Ik zal ook de meiden even vragen om je site te bezoeken en eventueel een berichtje achter te laten.

    Groetjes en geniet ervan
    We spreken elkaar nog wel.

    Eddy

  • 07 Oktober 2009 - 07:15

    Eddy:

    He hoi "vakantieganger",

    Goed om te lezen dat de reis goed is verlopen.

    De brief vonden de meiden super, geeft toch het idee dat je een beetje bij bent

    Ik weet niet of Judith al een berichtje heeft gfestuurd omtrent het verslag van de wedstrijd van zaterdag.
    We hebben verloren met 4-1. Details zal ik overlaten aan Judith.
    Het was zeker geen slechte wedstrijd, ze bleven voetballen ondanks "rare" beslissingen van de scheids.

    Ik zal ook de meiden even vragen om je site te bezoeken en eventueel een berichtje achter te laten.

    Groetjes en geniet ervan
    We spreken elkaar nog wel.

    Eddy

  • 07 Oktober 2009 - 10:08

    Alberdine:

    Hey Annet,
    Mooi dat je veilig bent aangekomen en dat je het tot nu toe absoluut naar je zin hebt!
    Wie weet lus je straks alles wanneer je weer terug bent in NL!! ;)
    Geniet van alles en alle nieuwe mensen om je heen en toi toi toi!
    Kus Alberdine

  • 07 Oktober 2009 - 10:10

    Alberdine:

    Oja, mocht je het nog niet weten, we hebben zaterdag 1-1 gespeeld.
    Lijkt mooier dan dat het was...
    in 86e minuut eigen goal door ons waardoor we dus 2 punten hebben weggegeven.
    Nou toedeloe!!
    Kus Alberdine

  • 07 Oktober 2009 - 11:08

    Rianne:

    Hé lieve Annet,

    Gelukkig goed overgekomen!! En nu lekker genieten.. Ben benieuwd naar de foto's en alle verhalen..

    Liefs Rianne

  • 08 Oktober 2009 - 13:15

    Marleen:

    Bolk!

    Als ik je verhaal zo lees, klinkt het allemaal super! Ik ben benieuwd welke verhalen gaan volgen;)!

    Veel plezier bij de Afrikaantjes;)!

    X Lange;-)

  • 09 Oktober 2009 - 12:43

    Tante Geke:

    hoi annet vindt het mooi dat je goed aangekomen bent hoop dat je er veel plezier hebt zal je blijven volgen dan is het net of ik er een beetje bij ben groetjes van jan en tante geke oja en ook van chantal en danny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Annet

Hoi, Dit blog bestaat al behoorlijk lang.. toen ik 22 was begon ik met stukjes schrijven, toen ik de eerste keer alleen richting Zuid-Afrika ging... Nu krijgt deze blog een nieuwe wending.. Ik ga het, zolang ik het leuk vind en er tijd voor heb, weer oppakken.. Schrijven voor jullie "thuis" blijvers, als ik naar de andere kant van de wereld verkas... Ik ga namelijk (tijdelijk) emigreren/verhuizen, hoe je het ook maar wilt noemen, naar de Arabische Emiraten, i.v.m. een nieuwe baan bij Hamilton Aquatics in Dubai. Na 8 jaar fulltime MBO Sport & Bewegen, single zijn en nog wonend in een huur appartement had ik zin in een nieuw avontuur. Zin om de wereld in te gaan, even weg uit Nederland, nieuwe dingen doen, leren & ervaren, een nieuwe taal, andere cultuur etc. In eerste instantie wilde ik met mijn spaargeld richting mijn geliefde continent Afrika, waar ik een aantal contacten had opgedaan de laatste jaren met het plan om 'iets goeds en nuttigs' te gaan doen.. Toen kwamen er ineens betaalde banen voorbij, net zoals wanneer je schoenen checkt op Internet en die cookies er dan voor zorgen dat die schoenen je vervolgens elke dag in de banner aan het zijkant van je scherm achtervolgen.. dat dus.. Banen ten overvloede zag ik.. ik heb toen gesolliciteerd op ik denk wel 10 functies en na een aantal sollicitaties had ik ineens de keuze uit 4 banen... Curacao, Malawi, Singapore & Dubai. Uiteindelijk, na veel wikken & wegen, is mijn besluit gevallen op Hamilton Aquatics, een professioneel bedrijf met veel mogelijkheden de komende jaren en baaninhoudelijk de meest leuke uitdaging.. :) Inmiddels zijn de voorbereidingen achter de rug en is het inpakken begonnen, ik vertrek namelijk aanstaande woensdag! :) Ik heb er ontzettend veel zin in, kijk uit naar deze kans en het opbouwen van een (tijdelijk) nieuw leven. Ciao, Annet

Actief sinds 14 Juli 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 17057

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Wereldreis januari t/m juni

02 Oktober 2009 - 14 November 2009

Vrijwilligerswerk en reizen in Zuid-Afrika

Landen bezocht: